Dagmar Drobná Kubalík

Někdy stačí lidem naslouchat, abychom pochopili, jaká je Pravda...

27. 09. 2016 10:43:55
Rusové války nezačínají, Rusové války končí.. řekl jen tak mezi řečí a já se jen zvědavě ohlédla, abych viděla, kdo to promluvil..

Včera jsem odešla dříve z práce, potřebovala jsem vyřídit nějaké úřední záležitosti a jako vždy - skončila jsem ve frontě v čekárně jednoho úřadu a jen sledovala, jak plyne čas. Nešlo nic dělat, jen jsem tam tak seděla a najednou jsem zaslechla útržek rozhovoru. Ten, kdo mluvil, byl Ukrajinec a vysvětloval někomu situaci na Ukrajině:

"Lidé tam neskutečně trpí politickými tahy," vyprávěl. "Nemůžou za to, jaká je politika." Snažil se vysvětlovat a nešlápnout vedle, nevěděl, jaké má názory jeho posluchač.

Ten druhý jen zvedl oči a povídá: "No, ale Krym, ten je teď ruský, a to se přeci Ukrajincům nemůže líbit. I když já vím, v minulosti ruský byl také, no jo, ale dnes? Proč by měl být ruský?"

A Ukrajinec dál povídá: "Já byl u toho, když začal Majdan.., ano, to bylo v Kijevě, ano, byl jsem tam.." chvíle ticha... "A byly tam lidi s tisíci basebalovými pálkami, no jo, ale na Ukrajině nikdo basebal nehraje, kde se tam ty pálky asi vzaly?" .... povídal toho víc.. ale pak řekl také větu, kterou evidentně vyprovokovala narážka na Krym - "Rusové války nezačínají, Rusové války končí... Víte, na tom Krymu je dnes klid, lidé jsou spokojení." Bing ho! Já neměla tu odvahu, ale chtěla jsem mu jít potřást rukou.

Dnes mi na FB poslala kamarádka odkaz na sbírky potřebných věcí pro děti Donbasu.. Jo, jdu do toho - těmto lidem nikdo nedá nabité kreditky a nebude o ně a jejich budoucnost mít zájem, jsou určeni "na odstřel". Jo, tito lidé jsou ti potřební, tak to alespoň vidím já.. Takže proberu doma, co nám přebývá a promyslím, kolik hotovosti můžeme postrádat, nejsme milionáři, vyděláváme si každodenní prací. Léky se totiž pro ty děti a jejich maminky budou pořizovat z finančních darů. A co je zvláštní - jako vždy prý přijdou z Ruska... A o té poslední větě stále přemýšlím..

Autor: Dagmar Drobná Kubalík | karma: 43.29 | přečteno: 1235 ×
Poslední články autora