Tisíc růží pro Jiřinu

Whau, to je ale baba, vidíte? Ta má páru jako lokomotiva a vizáž jí může závidět kdejaká ženská. A k 85. narozeninám jí dnes přeje každý, i pan prezident. Jen Sisi jí již nepopřeje, i když by moc chtěla..

     Paní Bohdalová slaví narozeniny, jsou toho plná média. Kdejaký plátek když dnes  otevřete, tak přináší zprávu z jejích oslav, přehled dárků a jejich hvězdných dárců - čtenář si přijde jistě na své. Sakra, té babě to ale sluší, vždyť ona v 85 vypadá lépe, než její dcera, napadá mě jako ženskou.  Ale co na téhle šarádě může zaujmout blogera, který nemá jen ženské oči?

     Řekněme - vhodnost jednotlivých dárků. Velký rozruch sklidila stovka rudých růží od pana prezidenta Zemana, kterou jí osobně (a mimochodem velice galantně) s přáním všeho nejkrásnějšího donesl.

     I zde se objevily zlé jazyky (to snad u nás ani jinak nejde), kdy například manželka generálního ředitele České televize Petra Dvořáka nebyla nadšená z daru pana prezidenta, on totiž paní Jiřině přinesl 100 růží a od Dvořáků dostala „jen“ 85, takže se paní Dvořáková prý pohoršovala a měla i podle našeho všudypřítomného Blesku růžový dar květů  pana prezidenta odsoudit jako nepatřičnost. To se přeci nehodí, nee?? (jen já vím, co se hodí...)

     Můj pohled kartářky je úsměvný, 85 růží se značkou „Dvořák“ je v řeči tarotu 13, což znamená Smrt a přirozenou transformaci. Toto snad paní Jiřině nepřeje dnes nikdo?!!! Naopak tarotová 100 značky „Zeman“  je o Mágovi a komunikačních dovednostech v úrovni zázraků - což paní Jiřině určitě všichni přejeme. Její Křemílek a Vochomůrka nejen mě a mé děti provázeli celé dětství.  Takže jsem se rozesmála zkřivenému úsměvu paní, co neví a svou nevědomost troubí do světa.

     Ale bloger má možná i další důvod, nejen tu úsměvnou médii rozmazávanou malichernost k tomu, aby se k oslavám této velké dámy prken, co znamenají svět, chtěl vyjádřit. Paní Jiřino, v těchto dnech Vám nemohla popřát Vaše kamarádka Sisi ze „Svinibrodu“, ale určitě by  chtěla, tak její přání tlumočí má maličkost, jestli dovolíte:

„Vše nejkrásnější k Vašemu jubileu, hlavně hodně štěstí, zdraví a osobní pohody, radosti - máme Vás rádi a vážíme si Vás i Vaší práce…“

     Před lety jsem jen tak o prázdninách procházela knihu hostů v domě Sisi ve „Svinibrodu“ a několik zápisů tam bylo i od paní Jiřiny. Jezdívala tam a podle těch zápisů velice ráda za Sisi a jejím manželem, vždy byla vítána. Sisi pak s úsměvem vzpomínala, jak si spolu kupovaly s paní Jiřinou stejný kožich a k dobru dávala Jiřininy velice specifické repliky, kterými vždy bavila celou společnost. Velice kořenité repliky. Paní Jiřina byla, je a bude prostě formát. Tenkrát jsem navštívila i jistou rodinu Randáčků, která měla také velice úzký vztah tam v dálce k paní Jiřině - ale to jsou mé vzpomínky a nechám si je pro sebe.

     Sisi by dnes také paní Jiřině popřála a obě dámy by zavzpomínaly spolu a určitě by se hodně nasmály. Jenže.. Kolo Osudu je nevyzpytatelné a tak místo Sisi přeji vše krásné já. A mám k tomu mandát - mám totiž oči, které mívala Sisi a její vzpomínky, na této Zemské kouli se nikdy nic neztratí. A nakonec,  roky jsem se v zimě hřála v tom jejich společně kupovaném kožichu…

     Vše nejkrásnější, paní Jiřino -  skutečně upřímně a od srdce. A těch růží celý tisíc, ať má ten Mág skutečně sílu a trvanlivost..

 

Autor: Dagmar Drobná Kubalík | středa 4.5.2016 20:30 | karma článku: 41,17 | přečteno: 2512x