Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Pomůžu ti ji přihrnout.."

Cesty Osudu jsou křivolaké a vedou různými směry. Nikdo z nás neví, kam ze své cesty odbočí. Pro své děti si ale přejeme rovné a zametené chodníčky. Vlastně ani nevím proč...

           „Nazdar babi, chci se zeptat, Pavlíkovi jsme objednali k narozeninám venkovní hřiště s věžičkou, klouzačkou, houpačkou a dokonce i s pískovištěm. Kdyby sis lámala hlavu s dárečkem k narozeninám pro vnoučka, tak by nám pomohl nějaký příspěvek, dej vědět,“ čtu tuto zprávu od syna stále dokola a hlavou mi jdou obrazy jeho budoucí zahrádky u nově postaveného domku na okraji Prahy.

           Pavlíkovi bude za týden pět, pískoviště a to všechno ostatní by si určitě užil. Přímo cítím dotyky jarních paprsků a vůni mokrého říčního písku s oblázky. Hrající si chlapeček na mě obrací svá tmavá kukadla, tolik podobná mým. A hned vedle pískoviště se pohupuje v jarním odpoledni světlý kočárek s malinkou Leničkou, která  za chvíli bude s Pavlíkem také plácat bábovky.

          Trhla jsem sebou. Neumí mě stále ani oslovit „mami“, zabolelo to zase.  Rychle se otřepu a snažím se nevnímat dotírající vzpomínky na prožité roky. Stále to moc bolí, nesmím se nechat zraňovat.  Ale má pravdu. Teď, z kraje jara je správná doba dětem postavit pískoviště. Moc se nerozmýšlím, když vypisuji čtyřmístnou částku do expresního příkazu. Kdo rychle dává, dvakrát dává.  Ještě  to stihne postavit do Pavlíkových narozenin. Ať si malý užije jaro na novém pískovišti. Vidím svého vnoučka, jako by stál přede mnou, přestože jsem ho viděla nedávno poprvé po několika letech.

          Přemýšlím, že mu upeču dort a koupím červenou audinu, protože audiny on miluje. A Leničce nějaké nové chrastítko.. také bude potřebovat plínky, ty se hodí vždy, uvažuji.

           „Tak dík, rád tě nemám, ale snažím se.“  Musela jsem se jít projít, na chvíli odejít z kanceláře. Krčím nos a mhouřím oči do sluníčka, které postupně nabírá sílu. Zima je definitivně pryč. Ne, už mě neoslovuje ani krávo, ani kurvo, mrcho, už mě „jen nemá rád, ale snaží se“.

           Co to znamená? Nastává jaro i v mém vztahu se synem, vytouženým dítětem? Mé děti jsou šikovné, musí studovat - vzpomínám na své dávné myšlenky. Roky ve firmě, kde člověk pomalu zapomněl, že je člověk - protože děti přece měly právo studovat. A já měla přeci povinnost na jejich výchovu a vzdělání přispívat.

           Co se stalo? Snad odejdou se Zimou vzpomínky na to, jak mě syn s otcem chtěli zlikvidovat, když jsem přestala zapadat do jejich plánu: „Pavle, ulevilo by se mi odvést mámu do lesa a tam se jí zbavit, zakopat, nikdo by na to nepřišel, starosti by byly pryč“ a pak zvuk skla, přípitek, smích: „Tati a já ti ji pomůžu přihrnout“.

          Byla jsem ve stejné místnosti, bylo mi zle po prodělané operaci, zabalená v teplé dece jsem se nehodila do jejich plánů. Museli vědět, že to všechno slyším. Jen jsem tak ležela a nemohla nic dělat - "správná ženská musí běžet nebo ležet", smích... tak jsem to slýchávala. Ale mně je nyní zle, nemohu ani "ležet", ani "běžet" - a bylo by mě lepší zabít.. vymyslet nějakou vraždu století, která se nikdy neprovalí.. tak to mysleli a "udělali vlastně dobrý vtip". Ano, já vtipům nerozumím, tak mě to jen bolí..

          Nenechám se zabít.  Chci žít.  Donutím se zase žít, chci zase umět milovat Život. Vnímat probouzející se přírodu, Jaro. Jít dopředu po své cestě a nenechat se zastrašit. Žít, i když mi zase budou chtít vzít Pavlíka, aby mě donutili sklonit hlavu. Buď se bude babička chovat, jak my chceme, nebo...  Ne, nikdo mě již nebude zaživa pohřbívat, je Jaro a já žiji. Možná mi vezmou má vnoučata, ale všechno mi vzít nemohou.. A naštěstí nemám jen jedno dítě.. Mám víc síly, než si dovedou přestavit. A v ten den jsem se definitivně rozhodla.

         "Tohle není ta naše hodná máma," slyším synův hlas. Ano, má pravdu, nejsem "hodná", protože jejich pojetí hodná = blbá, jsem již před lety opustila. Probudila jsem se do svého života. A nikdo mi ho nevezme.

(povídka z cyklu Bílý kruh bezpečí)

 

 

 

Autor: Dagmar Drobná Kubalík | pátek 29.5.2015 0:11 | karma článku: 31,07 | přečteno: 921x
  • Další články autora

Dagmar Drobná Kubalík

Pravda a láska nějak uklouzly..

Prý vítězí.. Ale i tak mám ze všeho mrazení, že nás ty proklamace slabomyslných dovedly tak akorát do zadele.. Vážení - přiznejme si už konečně, že jsme si jen hloupě naběhli...

10.11.2016 v 23:46 | Karma: 37,96 | Přečteno: 709x | Diskuse| Ostatní

Dagmar Drobná Kubalík

V zrcátku

Zaspala jsem. Otevřu oči a ty nikde.....................................................................................!!

3.11.2016 v 16:44 | Karma: 39,44 | Přečteno: 834x | Diskuse| Ostatní

Dagmar Drobná Kubalík

Někdy stačí lidem naslouchat, abychom pochopili, jaká je Pravda...

Rusové války nezačínají, Rusové války končí.. řekl jen tak mezi řečí a já se jen zvědavě ohlédla, abych viděla, kdo to promluvil..

27.9.2016 v 10:43 | Karma: 43,29 | Přečteno: 1235x | Diskuse| Ostatní

Dagmar Drobná Kubalík

Nechci, aby mé děti někdo jednou učil, že "ježíšek" je sprosté slovo...

Když někdo řekne např. o panu prezidentovi, či o komkoliv jiném, že je "populista" - co tím ve skutečnosti míní?

9.9.2016 v 13:11 | Karma: 44,79 | Přečteno: 1637x | Diskuse| Ostatní

Dagmar Drobná Kubalík

Můj dárek pro Merkelbabu..

Dámy mají dostávat dárky, nemyslíte? Všechny dámy, bez rozdílu. Jaký dárek ale pro paní Angelu? Jeden jsem přeci jenom našla.. Tak ať se jí líbí..

25.8.2016 v 15:36 | Karma: 45,18 | Přečteno: 2942x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb zápolí v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:13

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4961x
dayen@seznam.cz