Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Lampión pro holčičku

Všimli jste si? Lidé kolem nás žijí různé životy, které nám mohou připadat více či méně absurdní, a nebo naopak - docela normální. A vy to máte jak, co je normální?

           Mám starosti, musela jsem dnes utéct z práce dřív. Niky má zítra lampionový průvod se školkou. Už tedy ne na počest VŘSR, ale máme nové téma - Ukládání broučků. Je zajímavé, že každá doba si najde jinou záminku pro stejnou věc.

            A pak zpívají s Klíčkem na náměstí. Uvádí to Dejdar, to je jeden herec tady, dost známý. Takový černovlasý, kudrnatý, byl tu i vloni. Pochází tady od nás, dokonce tu chodil na gympl, stejně jako starší sourozenci Niky. On, ale i třeba Helena Vondráčková, to je zase zpěvačka. Pravda, trochu starší, ale stejně je pořád dobrá. Není to tu zase taková díra.

          Musím jít shánět lampión. Táta řekl Niky, že na její lampión nemá peníze. Ráno se mě malá pořád ptala, jestli  já ty peníze mám. Přišlo mi to moc líto. Na pokuty za rychlost peníze vždy má, to ano. Ale koupit dítěti lampión, no a samozřejmě tam s ním také jít, o to jde. Půjdu s Niky a Simonkou, její maminka mě o to poprosila, také nemá čas, jít tam se Sim. Pracuje a má dlouhé zavírací hodiny.

          Lidé nevědí, co je na světě skutečně důležité. Jednou se budou divit, jak jim ten Čas utekl mezi prsty. Vlastně všichni honí jen ty peníze. Nikdy jich nebudou mít dost, tedy se za nimi nikdy nepřestanou honit.

          Uvědomila jsem si, že jsem se již dostala tak daleko, že dál již nechci. Skutečně ne. Pro mě je teď důležitější vidět život jinak, a to není právě o penězích. Vidět ho a žít ho - jinak.

          Zase jsem měla hrozné sny, zase jsem ve snu zapomněla Niky ve školce. Ale tentokrát dočista. To se mi přeci nemůže stát, tak proč se mi o tom stále zdají živé sny?? Mám sen, který se mi nikdy nesplní. Mluvila jsem o něm vůbec někdy? Je to hloupé, ale nemohu to ani nahlas vyslovit, ani o tom přemýšlet.

          Chtěla bych ještě jedno dítě a být s ním doma, starat se o něj, o rodinu. Prostě být mámou na plný úvazek. Nikdy mi to nikdo nedovolil, být mámou na 100 %. Nikdy se mi to nepovede, bývá mi z toho smutno. V mé rodině je důležité, abych i já vydělávala ty peníze, které pak utrácí někdo jiný a za věci, které podle mého ani nejsou důležité. A já si musím tvrdě obhájit i lampión pro Niky. Proto jsou mi peníze jedno, stejně je utratí někdo jiný. Naučila jsem se, že je nepotřebuji, že dovedu žít bez vlastních přání.

          Mám ráda sklo, tu křehkou krásu. Nekupuji ho, jen se chodím dívat. Všichni to doma vědí, stejně se ptají, co mi mají koupit za dárek? Loni jsem to tedy řekla o vánocích nahlas. Sklo, chci skleničky z tenkého skla  se stékající zastavenou kapkou, štíhlé a vysoké, v člověku až zatrne při pohledu na tu krásu.

          Pak mě otec Niky potrestal. Měl na mě vztek a rozbil mi je, vzal tu křehkou krásu do ruky a třísknul s ní o zem, právě v okamžiku, když jsem uspávala Niky. Nereagovala jsem na to nijak, jen jsem si potichu šeptala, já toho člověka nemůžu mít už nikdy ráda. Proč mě tak nenávidí? Vedle toho se nedá žít.

          Už jsem pak o tom nikdy nemluvila, ale opět to ve mně zůstalo. Je lepší nic nechtít, nemít žádná přání, o ničem nemluvit. Naprosto nic, jen přežít a modlit se. Protože ono se to bude zase opakovat.

 

Autor: Dagmar Drobná Kubalík | pondělí 11.5.2015 13:06 | karma článku: 30,36 | přečteno: 785x
  • Další články autora

Dagmar Drobná Kubalík

Pravda a láska nějak uklouzly..

Prý vítězí.. Ale i tak mám ze všeho mrazení, že nás ty proklamace slabomyslných dovedly tak akorát do zadele.. Vážení - přiznejme si už konečně, že jsme si jen hloupě naběhli...

10.11.2016 v 23:46 | Karma: 37,96 | Přečteno: 709x | Diskuse| Ostatní

Dagmar Drobná Kubalík

V zrcátku

Zaspala jsem. Otevřu oči a ty nikde.....................................................................................!!

3.11.2016 v 16:44 | Karma: 39,44 | Přečteno: 834x | Diskuse| Ostatní

Dagmar Drobná Kubalík

Někdy stačí lidem naslouchat, abychom pochopili, jaká je Pravda...

Rusové války nezačínají, Rusové války končí.. řekl jen tak mezi řečí a já se jen zvědavě ohlédla, abych viděla, kdo to promluvil..

27.9.2016 v 10:43 | Karma: 43,29 | Přečteno: 1235x | Diskuse| Ostatní

Dagmar Drobná Kubalík

Nechci, aby mé děti někdo jednou učil, že "ježíšek" je sprosté slovo...

Když někdo řekne např. o panu prezidentovi, či o komkoliv jiném, že je "populista" - co tím ve skutečnosti míní?

9.9.2016 v 13:11 | Karma: 44,79 | Přečteno: 1637x | Diskuse| Ostatní

Dagmar Drobná Kubalík

Můj dárek pro Merkelbabu..

Dámy mají dostávat dárky, nemyslíte? Všechny dámy, bez rozdílu. Jaký dárek ale pro paní Angelu? Jeden jsem přeci jenom našla.. Tak ať se jí líbí..

25.8.2016 v 15:36 | Karma: 45,18 | Přečteno: 2942x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4961x
dayen@seznam.cz